Jak zregenerować skórę po lecie?

Każde lato jest wyzwaniem dla skóry. Nawet jeśli w ciągu wakacji nie zapominamy o stosowaniu kosmetyków ochronnych i nawilżających, to i tak pod koniec lata wymaga ona już intensywnej regeneracji. Niesprzyjające warunki atmosferyczne niszczą i wysuszają nie tylko skórę, ale i włosy.

Letnią pogodę uwielbiamy niemal wszyscy, zatem nazywanie jej niesprzyjającą budzi oczywisty sprzeciw. Jednak nasza skóra i włosy naprawdę ciężko znoszą wysokie temperatury, nieustanne smaganie wiatrem oraz morską i chlorowaną wodę. My promieniejemy, wypoczęci i ładnie opaleni, a skóra jest odwodniona, wysuszona i mniej jędrna. Słoneczna opalenizna wygląda dobrze, ale za cenę przyspieszenia procesu starzenia. Upał sprawia poza tym, że z naskórka odparowuje część wody, poza tym osłabia włókna kolagenowe. Mogą też pojawić się przebarwienia oraz dodatkowe zmarszczki. Skórę powinniśmy więc zregenerować.

 

Złuszczanie naskórka

Przede wszystkim należy pozbyć się suchego, zrogowaciałego naskórka. Nie obawiajmy się, że opaleniznę zetrzemy razem z nim. Jej najpiękniejszy odcień ukrywa się bowiem pod zszarzałą już i szorstką warstwą. Poza tym możemy zastosować kosmetyki, które przedłużą trwałość opalenizny – balsamy, spraye czy sera. Przedtem jednak zadbajmy o właściwy peeling. Właściwy, czyli dostosowany do rodzaju i potrzeb skóry. Im bardziej wrażliwa skóra, im więcej problemów mamy z nią na co dzień (trądzik, tłusta cera itd.), tym lepiej wybrać peeling enzymatyczny. Jeśli możemy pozwolić sobie na peeling mechaniczny, sprawdźmy przepisy na kosmetyk domowej roboty. Najlepsze efekty da regularne wykonywanie peelingu, nie częściej jednak niż 2-3 razy w tygodniu.

 

Odżywianie i nawilżanie – od zewnątrz i od środka

Drugi krok polega na nawodnieniu skóry i pobudzeniu jej do produkcji kolagenu oraz elastyny. Stosujmy kremy i balsamy intensywnie nawilżające oraz regenerujące, w zawartości których znajdziemy takie składniki jak kwas hialuronowy, witaminy A, C i E, panthenol, olejek jojoba (i pozostałe oleje stosowane w kosmetyce), masło shea, ceramidy, aminokwasy, glicerynę, mocznik czy wyciągi roślinne. Na twarz wypróbujmy dodatkowo maseczki i specjalne ampułki nawilżające. Ciało dobrze jest odżywić oraz nawilżyć naturalnymi olejami, na przykład kokosowym, awokado, arganowym czy chociażby zwykłą oliwą spożywczą. Wszystko to pomoże nam również wzmocnić barierę hydro-lipidową skóry i zabezpieczyć ją przed kolejnym wyzwaniem, jakim będzie jesienno-zimowa pogoda.

Regeneracja kosmetykami niech idzie w parze z właściwym odżywianiem. Nic tak bowiem nie nawilży skóry jak działanie od wewnątrz witaminami i solami mineralnymi zawartymi w pożywieniu. Aby poprawić jej wygląd, jedzmy produkty bogate w witaminę E, kwasy tłuszczowe nienasycone, luteinę, krzem i siarkę. Takie składniki znajdziemy w warzywach zielonolistnych, rybach, chudym mięsie, jajkach, orzechach, nasionach i olejach roślinnych. Dzięki nim skóra zagęści się, odmłodzi i nabierze jędrności. Zyska na tym oczywiście cały nasz organizm, zwłaszcza że po wczasach mogą pojawić się chwilowe ubytki substancji odżywczych. Bo gdzie jak gdzie, ale na wakacjach pozwalamy sobie na więcej grzeszków żywieniowych, niż nasze ciało jest w stanie znieść bez uszczerbku.

Dieta i pielęgnacja kosmetykami pobudzają wytwarzanie kolagenu, który jest podstawowym białkiem budującym komórki skóry. Ponieważ w naturalnym procesie starzenia ubywa nam go co roku 1%, być może warto pokusić się o profesjonalne zabiegi kosmetyczne, w których włókna kolagenowe pobudzane są do wzrostu.

Po lecie pozostaje nam jeszcze rozjaśnić skórę, by wyglądała zdrowiej i młodziej. Kosmetyki z dodatkiem witaminy C, kwasów owocowych, retinolu czy wyciągiem z aloesu lub ogórka dołączmy do gamy tych nawilżających, szczególnie jeśli ekspozycja na słońce przysporzyła nam nieestetycznych przebarwień.

 

Włosy też potrzebują odnowy

Pod wpływem słońca włosy płowieją i matowieją, stają się poza tym suche i bardziej podatne na uszkodzenia. Okres przejściowy między latem a jesienią to czas, kiedy możemy zauważyć, że wypada ich więcej niż zazwyczaj. Należy wówczas włosy odżywić. Pomogą w tym odżywki i maski z dodatkiem keratyny, protein, mleczka migdałowego, oleju lnianego czy karite. Warto również obciąć końcówki włosów.

 

Mocznik – ulga dla suchej skóry

Mocznik – ulga dla suchej skóry

Mocznik kosmetyczny jest jednym z ultranawilżaczy o uzdrawiającej mocy. Wygładza, uelastycznia i nawilża suchą skórę, przywracając jej ko...

Bellame.pl - Piękna na co dzień