Podwójny podbródek: jak się go pozbyć?

Nie jesteś otyła ani nawet nie masz nadwagi. Masz za to dodatkową fałdkę w miejscu, gdzie jest ona naprawdę niemile widziana – na podbródku. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Defekt ten bywa również udziałem kobiet o szczupłej i wysportowanej sylwetce. Skąd się bierze i w jaki sposób go skorygować?

Drugi podbródek nie musi być wcale ubocznym efektem zbyt kalorycznej diety. O jego pojawieniu się mogą decydować czynniki genetyczne, naturalny proces starzenia się skóry lub… nieprawidłowa postawa ciała. Wytworzeniu się dodatkowej fałdki skórnej w tym miejscu sprzyja garbienie się, siedząca praca i ciągłe wpatrywanie się w monitor lub dokumenty. Gdy tylko zauważymy u siebie podwójny podbródek, sięgnijmy prędko po środki zaradcze. Najlepiej stosować wszystkie jednocześnie.

 

Proste ćwiczenia napinające

Podbródek nie może pozostać bezczynny. Opinającą go skórę należy zmusić do pracy, aby odzyskała dawną sprężystość. Najprostszym ćwiczeniem, które pozwoli nam to osiągnąć, jest okręcanie głowy na boki z dotykaniem ramion koniuszkiem brody. Korzystne są też ćwiczenia rozluźniające szczękę i aparat mowy, znane doskonale artystom scenicznym. Przykład: układamy usta w dziubek i wypychamy wprzód jak do pocałunku. Następnie cofamy kąciki mocno do tyłu, osiągając coś na kształt przerysowanego uśmiechu. Po kilku powtórzeniach poczujemy, jak intensywnie pracuje skóra na szyi.

 

Korzystne nawyki

Skoro drugi podbródek może brać się z nieprawidłowej postawy ciała, pilnujmy się, aby przy biurku siedzieć z wyprostowanymi plecami i łopatkami ściągniętymi do tyłu. Prosto trzymajmy także głowę, aby skóra szyi pozostawała podczas pracy stale napięta. Od czasu do czasu zróbmy sobie małą przerwę w obowiązkach i wykonajmy kilka ćwiczeń. Plecy utrzymujmy w pionie również w trakcie stania i chodzenia.

Co istotne, aby nie pogłębić problemu, starajmy się nie podpierać głowy dłońmi – skóra szyi i podbródka ma pracować, napinając się samoistnie. Dla szybszego uzyskania efektów możemy poza tym zacząć żuć gumę. Intensywna praca żuchwy powoduje, że broda nie pozostaje bezczynna.

 

Masaże ujędrniająco-nawilżające

Korekcja drugiej brody nie może się obejść bez regularnych i częstych masaży napinających. Masaż rozpoczynamy od podłożenia pod brodą obu kciuków. Następnie rolujemy nimi skórę, od szczęki do szyi i z powrotem. Skuteczność masaży będzie tym większa, im częściej będziemy je przeprowadzać (najlepiej wykonywać je kilka razy dziennie po kilka minut). Dopomogą nam również: liftingujący balsam, krem, oliwka dla dzieci lub olej. Bazę do masażu, szczególnie gdy jest nią krem lub balsam, warto uzupełnić intensywnie nawilżającym dodatkiem, na przykład kilkoma kroplami gliceryny, witaminy E, żelu hialuronowego lub aloesowego.

 

Maski z domowych zasobów

Po codziennym oczyszczaniu twarzy sięgamy po płatek kosmetyczny i maczamy go w mleku, a następnie przemywamy okolice szyi. Mleko natychmiastowo napina skórę, odżywia ją, delikatnie rozjaśnia, pozostawia gładką i sprężystą. Podobne działanie wykazuje też białko jajka kurzego, z którego przygotujemy naturalną, liftingującą maseczkę: oddzielone od żółtka białko (jedno lub dwa) łączymy z odrobiną mleka i miodem lub łyżką oliwy. Kładziemy się na plecach i nakładamy papkę na skórę, zostawiamy na co najmniej 20 minut. Następnie myjemy szyję ciepłą wodą, osuszamy i wykonujemy masaż olejem lub kremem.

 

Ulepszenie diety

Niestety drugi podbródek jest najczęściej tym, czym są pozostałe fałdki na ciele – miejscem kumulowania się komórek tłuszczowych. A więc racjonalna dieta odchudzająca przysłuży się zarówno talii, jak i całej twarzy. Zauważymy, jak buzia się wyszczupla, a po dodatkowym podbródku nie zostaje najdrobniejszy nawet ślad.

Jeśli masz zamiar schudnąć, pamiętaj, że Twoja dieta nie może być pozbawiona tłuszczu! Bez niego organizm nie przyswaja części witamin i upośledzona zostaje praca wielu układów, między innymi nerwowego oraz hormonalnego. Piękną skórę można mieć tylko dzięki diecie bogatej w przeciwutleniacze, minerały i kwasy tłuszczowe. Nie dawaj wiary obiegowym mitom, głoszącym, że należy wyeliminować z jadłospisu wszelkiego rodzaju tłuszcz, aby schudnąć. Naddatek kilogramów i rozrost komórek tłuszczowych to efekty jedzenia zbyt dużej ilości węglowodanów. Zrezygnuj ze słodyczy, nie objadaj się ciastkami i słonymi przekąskami. Zamień produkty z mąki oczyszczonej na te z pełnowartościowego ziarna zbóż. Częściej jedz kasze i brązowy ryż.

 

Bellame.pl - Piękna na co dzień